תנועה תחושתית לשיפור יכולות תפקודיים

שיטה זאת פותחה על ידי במהלך עשרים שנה של עבודה עם ילדים, המשמעות היא למנף את הסקרנות ,הדמיון והמשחק אצל הילדים לפעילות גופנית מותאמת, למשחקי תנועה תוך כדי חווית חושים.

S.M.R    שיקום בסיס התפקוד (החושים) באמצעות תנועה.

המוח קולט בכל רגע נתון מיליוני גירויים (30000000 לשניה) המועברים אליו באמצעות החושים : ראיה – שמיעה –ריח-טעם-מגע-שיווי משקל ותחושות עמוקות.

הגירויים הסביבתיים הם אותם גירויים עבור כולנו, השוני הוא בקליטתם ואיך הגוף מפרש את אותם הגירויים, כל אחד יחוש את הגירוי בעוצמה אחרת ויגיב אליו בדרך אחרת.

ברגע של עודף או חוסר של הגוף לקבל את מה סהסביבה משדרת  נקבל בעיה בויסות חושי, יכול להיות מצב של חוסר או עודף גירוי. 

המצב יהיה דומה לתזמורת שמנגנת ביחד, ברגע שאחד מהכלים אינו מתואם נקבל מנגינה עם חוסר הרמוניה .

בימינו הורים ומחנכים מחפשים פתרונות מהירים לטפל בסימפטום על מנת להקל על עצמם ועל מערכת החינוך, אך אני מאמין שבאמצעות גרייה מוטורית ומגע מתאים ניתן לשקם ולגרום לחושים לתפקד ביתר תאום וכך לשפר את היכולות של המטופל (מוטורית, רגשית ובהתנהגותית בסך הכל מערכות אלו קשורות אחת לשניה).
בנוסף חשובה המודעות של הסביבה,לא כולנו אותו הדבר, שהתנהגות שאינה מתאימה לנורמות החברתיות אינה נעשת במודע.

חשוב לדעת שמה שיפה בעיני לא חייב להיות יפה בעיניך, מה שטעים לי לא חייב להיות טעים לך, כל אחד מתרגם את הסביבה בדרך אחרת אין נכון או לא נכון וזה מה שיפה בדרך ההבנה של הילדים וגם של המבוגרים!!!

בכל גיל ניתן לטפל ולשפר את המערכות.


באמצעות פעילות גופנית מותאמת, (תפריט חושי) ניתן לשקם ולתת הרגשה טובה לאותם הילדים אשר אינם קולטים היטב ומרגישים לא נוח עם הסביבה. אין אדם מושלם לכן המטרה היא לטפל ולעזור במקום שהילד מרגיש מתושכל.

פעילות גופנית נותנת הרגשת גוף טובה שמעבר לכך משפרת את ביטחון והדימוי העצמי.

 Courtland Sutton Jersey