טיפים להורים

טיפים להורים

לכל שינוי, גם הקל ביותר מהסביבה, יכול להיות בעל השפעה גדולה על רגשותינו, מחשבותינו ומעשינו

 

כל אחד חש את העולם בדרך שונה…… אין נכון או לא נכון

התאימו עצמכם לסוגי הגרייה אשר הילד נמנע או צמא להם….. וכך ניתן לעזור לו ולהקל על הרגשתו.

דעו את נקודות האור והחולשה של ילדיכם אי אפשר להיות מושלם בכל דבר.

געו וחבקו  לא תמיד התגובות של הילד הם במתכוון.

חשוב מאוד ליידע את הסביבה, במיוחד למורה/גננת על מנת להקל על הילד.

יהיו קשובים לצרכים של הילדים ואל תנסו להפוך אותם למה שאתם היתם רוצים להיות

הדברים שנכתבו הם אינם אבחון אך יכולים לעורר חומר למחשבה אצל ההורה או המחנך…….

 

הנכם מוזמנים לפנות אלי…..באמייל או בנייד ואשמח לעזור

 

ילדים אוהבים לנוע…….הגוף זקוק לתנועה….. המוח מצווה לתגובה (לפעמים לא רצוני)

האם ילדכם מאוד זהיר?

יתכן ויש לו בעיה של ויסות חושי…..טפלו בזה

הילד אינו רוצה להחליף בגדים? מתקשה לפשוט את הפיזמה? יש מרקמים שונים שאינו רוצה ללבוש?

יתכן ויש בעיה תחושתית ורצוי לפנות לגורם מקצועי

הילד זז על הכסא?

אולי מושב הכסא לא נעים לו כי יש לו רגישות יתר בישבן., או אינו מגיע עם כפות רגליו לרצפה ומתקשה לייצבאת עצמו.

ילדכם חלש גופני ?

ילדים חלשים גופנית מתקשים לשבת לאורך זמן ומתקשים להיות מרוכזים- הם מרבים להניע את עצמם או לעשות פעילויות בעמידה על מנת לעורר את עצמם.

האם ילדכם מתקשה לעבור מפעילות לפעילות?

יתכן ויש רגישות יתר- הילד מחפש מקומות שי בו שליטה ונכנס לחרדה בכל מקום שחדש לו.

האם ילדכם אוהב להיות הליצן?

בהרבה מיקרים זה הנו סימפטום לקושי בדימוי עצמי וזו דרך "לצעוק" יש לי קושי – עזרו לי- בהרבה מיקרים הקושי הוא בויסות חושי והליצנות היא דרך למקובלות……

 

האם ילדכם נמנע מפעילות ואין לו הרבה חברים?

יתכן ויש לו קושי בויסות חושי וכל פעילות גורמת לו לאי נוחות עם הגוף לכן הוא מעדיף לוותר.(שלא יגעו בי או ידחפו….)

האם ילדכם לא מפסיק לזוז?

יתכן ויש קושי במערכת הוסטיבולרית(שיווי משקל ) והוא מרגיש צורך לגרות את עצמו כל הזמן או אולי טונוס שרירים נמוך המחייב אותו לזוז על מנת להרגיש את הגוף.

האם ילדכם נמנע ממשחקים במרחב?

קושי של ויסות במערכת הוסטיבולרית יכולה לגרום לאי נעימות לנוע במרחב לכן אותו ילד יעדיף לשחק בשקט לבד או עם חבר בעל אותו אופי.

 

האם ילדכם מזמזם ומוציא קולות?

יתכן וילדכם מחפש את הגרייה השמיעתית, זה עושה לו טוב.

האם ילדכם מחבק חזק, מרבה לגעת, להמרח עליכם?

יתכן ויש לו קושי תחושתי והוא זקוק למגע, מאוד קשה לו להבדיל בין מושג חלש לחזק.

האם ילדכם אוהב לאכול דברים קשים ויבשים?

יתכן והוא מחפש גרייה בתוך הפה.

האם ילדכם מאוד בררן באוכל?

יתכן ויש לו קושי של תחושות בתוך הפה ומאכלים מסויימים גורמים לו לאי נוחות בתוך הפה.

 

האם ילדכם מתקשה בשינויים?

ילדים שלהם קושי של ויסות מתקשים עם שינויים כל יום – לבוא לגן/בית הספר, ללכת לבקר חבר……להפסיק משחק.

 

האם ילדכם אינו אוהב לטפס על מגלשות?

יתכן ויש לו פחד גבהים או בעיות בתחושות גוף הגורמות לו לאי נוחות

 

הילד כל הזמן רץ ואינו הולך?

יתכן ויש קושי בויסות- בכל מיקרה יותר קל לרוץ מאשר ללכת, (פעילות המצריכה יותר שיווי משקל).כמו כן ילדים חלשים גופנית מרבים בפעילות על מנת לעלות את מתח של השריר.

 

האם ילדכם עומד לאכול?

יתכן והוא חלש גופני וישיבה גורמת לו לחולשה לכן הוא מחפש את התנועה על מנת לעלות את טונוס השרירים.

בכיתה יהיה לו מאוד קשה להתרכז כי עייפות גוברת על יכולת הקשבה.

 

אמרו לכם שילדכם היפוטוני?

הוא חייב לעשות פעילות גופנית על בסיס יומי, שיפור יכולת מוטורית ישפר את הרגשתו ואת יכולתו בקשב וריכוז.

 

האם ילדכם  כבר בן חמש ומתקשה להתנתק עם שתי רגליים מהרצפהאו בעלית מדרגות?

יתכן ויש קושי של תאום דו צדדי עקב בעיה של ויסות בתחושות העמוקות, יש להרבות במגע חזק על שתי הרגליים.

 

האם ילדכם כותב (חורט) מאוד חזק או חלש ?

הדבר יכול להעיד על חוסר ויסות בכפות הידיים או חולשה באזור חגורת הכתפיים

 

האם ילדכם הולך ונוגע בכל דבר?

יתכן ויש לו בעיה של ויסות והוא חייב לגעת (ללא מודע) על מנת להרגיש.

 

האם ילדכם רוקע ברגליים בעת ההליכה או הריצה?

יתכן יש בעיה של ויסות במערכת התחושות העמוקות לכן הוא חייב להרגיש כל צעד.

 

האם ילדכם נמנע מללכת לילדים אחרים? הוא מעדיף לשחק לבד?

יתכן ויש בעיה של ויסות, או דימוי עצמי נמוך  אני ממליץ לבדוק את הנושא

האם ילדכם מסורבל, נתקע בחפצים,מלא סימנים כחולים על הרגליים, מושיט יד ומפיל את כל מה שבדרך?

יתכן וטונוס שרירים נמוך שאינם מאפשרים לו להאריך נכון את התנועות או יתכן ויש לו קושי בויסות בתחושות העמוקות (תחושות החשובות לתנועתיות), קשה לו להבדיל בין חלש וחזק קל וכבד.

 

האם ילדכם מוציא את הלשון תוך כדי פעילות?

יתכן ויש לו קושי בבידול, משמע הפרדת תנועה (אין צורך להפעיל את הלשון בזמן כתיבה)

 

האם ילדכם כל הזמן עם הלשון בחוץ?

יתכן וטונוס שרירים נמוך באזור הפה, השרירים חלשים ומקשים עליו לשמור את הלשון בתוך הפה

 

האם ילדכם נושך את החולצה ו/או את השרוולים?

יתכן ויש לו חוסר רגישות באזור הפה או חולשה בשרירי הפה (היפוטוניות)

 

האם ילדכם נמנע/אינו אוהב לצחצח שיניים?

יתכן ויש לו רגישות יתר בחלל הפה והמברשת והמשחה אינם נעימים לו, הוא חייב עיסויים לתוך הפה.

 

האם ילדכם נמנע ממאכלים מסויימים? האם הוא דוחס הרבה אוכל?

יתכן ויש לו קושי של רגישות בפה, במצב של חוסר רגישות הוא ירצה לדחוס הרבה אוכל (גם יבש על מנת לחוש אותו) אם הרגישות גבוהה הוא ימנע מהרבה מאכלים

 

האם ילדכם צועק כל הזמן?

אם עשיתם לו בדיקת שמיעה יתכן ויש לו בעיה של חוסר ויסות כל ן הוא מדבר בקול רם, דברו אליו בלחש, אל תרבו ברעשים לידו, השמיעו לו מוזיקה נעימה

 

האם ילדכם מתפרץ לתוך דבריך, נכנס למרחב של אנשים?

יש סבירות גבוהה שלילדכם בעיה של ויסות, או במערכת הוסטיבולרית המקשה עליו להבין את המרחב

 

האם ילדכם מתקשה במשחקי כדור?

יתכן ויש לו בעיה של תאום דו צדדי של הגוף, אני מציע להרבות במגע חזק , להשען על שתי הידיים……משחקי דחיפה ומשיכה

 

האם ילדכם נמנע מלשחק עם ילדים ומעדיף לשבת בצד?

יתכן ויש לו בעיה של ויסות במערכת שיווי המשקל  הגורמת לו אי נוחות לכן הוא מעדיף להתבודד.

 

האם ילדכם מתקשה בקריאה?

יתכן ויש לו בעיה במיקוד הראיה אני ממליץ קודם כל לעשות לו בדיקת עיניים (בדיקה של מיקוד הראיה)

 

האם ילדכם מוסח בקלות?

הייתי עושה לו בדיקה של ויסות חושי, ברגע שהחושים אינם קולטים כמו שצריך את הסביבה זה יכול לגרום להסחות.

 

האם ילדכם חסר ביטחון?

יתכן ויש לו בעיה בתחושות הגוף, בסכימת הגוף לכן אינו חש בביטחון.

 

האם ילדכם נמנע מלטפס והוא מאוד זהיר במשחק?

יתכן ויש לו פחד מהתנתקות מהרצפה, יתכן והתחושות העמוקות אינן קולטות היטב את הסביבה.

 

האם ילדכם מדבר חלש?

יתכן ולילדכם טונוס נמוך באזור הפה., יתכן חולשה בחגורת הכתפיים.

 

האם ילדכם שומע מוזיקה /טלויזיה חזק?

קודם כל הייתי מציע לעשות בדיקת שמיעה

כמו כן יתכן ויש לו חוסר רגישות שמיעתי או שהוא עושה את זה על מנת לא לשמוע רעשים אחרים המפריעים לו.

 

האם  ילדכם קם וזז כל הזמן?

יתכן ויש לו טונוס שרירים נמוך המקשה עליו להיות באותו מקום, או אולי שרירי היציבה אינם מצליחים לייצב אותו ללא תנועה .

 

האם ילדכם נופל , נתקע בדברים ונראה מסורבל?

יתכן וטונוס השרירים נמוך והוא אינו מצליח לשלוט בתנועתיו

 

האם הילד מתקשה בישיבה ?

יתכן ויש לו חולשה בחגורת הכתפיים או טונוס שרירים נמוך המקשים עליו את הישיבה.

במצב כזה גם יהיה לו קושי להיות מרוכז בשיעור

 

הילד קם כל הזמן בכיתה?

יכול להיות רגישות יתר או חוסר רגישות באיזור הישבן

יכול להיות עייפות של השרירים (טונוס נמוך) לכן הוא קם על מנת לעלות את הטונוס השרירים.

יתכן ומתקשה לייצב את עצמו בישיבה

 

ֿלילד קשה  לקום בבוקר וכל ההתארגנות היא איטית ועם "מלחמות"?

יתכן ויש טונוס שרירים נמוך, לכן קשה לאסוף כוחות להתארגנות בבוקר.

אני ממליץ להתחיל את היום בחיבוק ומגע חזק, לעורר את הקולטנים שבגוף, ובהמשך בקפיצות על משטח רך או פעילות אחרת על מנת לעלות את טונוס השרירים.

 

האם ילדכם נמנע מלהשתתף במסיבות?

יתכן והרעש והצפיפות אינם נעימים לו עקב רגישות יתר.

אני ממליץ להרחיק אותו ממקומות כאלה ולשלב אותו בהדרגה

 

הילד נופל הרבה, נתקע בכל דבר?

יתכן ואינו מרגיש את גבולות הגוף לכן ניתקע ונופל

אני ממליץ על הרבה מגע, חיבוקי דוב, עיסויים חזקים על כל הגוף

כמו כן להרבות בפעילות גופנית מאומצת (מקפצה, מדרגות, ריצה, זחילה….)- משחקי דחיפה ומשיכה.

בדקו האם כפות רגליו לא נוטות פנימה ואז במהלך הריצה נתקלות רגל ברגל.

 

האם הילד איטי ומסורבל?

אני ממליץ על פעילות גופנית מותאמת ( ספורט טיפולי) על מנת לשפר את יכולתו הגופני.

בהרבה מיקרים הסרבול נובע עקב חוסר התמצאות במרחב, קושי בסכימת הגוף….

להרבות במסלולים- גני שעשועים

 

האם הילד עובר מפעילות לפעילות?

יתכן ויש לו בעיה בתכנון תנועה, יש להרבות במסלולים ולתת לו כמה משימות על מנת שילמד להתארגן במרחב.

גם ההתארגנות תלויה בויסות ואיך שאני קולט את הסביבה.

 

האם לילד קושי בהתמצאות במרחב?

יתכן ויש לו בעיה בתפקוד החזותי, מומלץ לשחק איתו עם מושגי מרחב (תעמוד מאחורי, לפני הכסא, שכבב מתחת לכסא, תעמוד על הכסא, רחוק מ… קרוב מ…. …………….)

 

 האם הילד אינו נהנה מלבנות פאזלים ומשמקי קוביות ?

יתכן ויש לו בעיה בתפקוד חזותי., ילדים עם רגישות יתר במערכת הראות לפעמים  יתקשו במשחקי בניה

 

לילדכם קשה להתעורר בבוקר ולהתארגן?

יתכן וטונוס השרירים נמוך ולאחר הלילה בו הגוף היה במנוחה מוחלטת קשה לו להניע את עצמו…

מומלץ להתחיל על הבוקר עם פעילות גופנית,(קפיצות על משטח רך או מקפצה) על מנת לעלות את טונוס השרירים, כמו כן אני ממליץ על עיסוי חזק על מנת לעורר.

 

אתם מרגישים שבכל מקום מעירים לילד שלכם?

יתכן ויש לו בעיה של ויסות חושי, תפריט חושי מתאים יכול להקל עליו וכמובן עליכם….

 

לילד יש קושי בדחיית סיפוקים?הוא רוצה עכשיו!!!!!!

על מנת ללמדו דחית סיפוקים, מומלץ כל פעם לבקש ממנו לספור עד שיקבל את מבוקשו, בפעם הבא  להגדיל את זמן הספירה.

ישנם מצבים שדחיית סיפוקים קשורה לרצון לחפש את הגרייה המידית

 

לילד יש כף רגל שטוחה? (פלטפוס)

תנו לו ללכת ולהרים יחף חפצים מהרצפה עם כף הרגל על מנת לחזק את הקשת.

אל תתנו לו ללכת על משטחים קשים יחף כי זה גורם לצניחת כף הרגל.

 

האם יש לכם תינוק בכיין?

יתכן והמגע שלכם אינה נעימה לו, או ריח  או רגישות יתר במערכת שיווי המשקל, התינוק חייב הרבה מגע באמצעות עיסוי, תנועות סיבוביות איטיות, לתת לו חוויות חושיות. במקביל הייתי פונה  לייעוץ מתאים)

 

האם לילד יש קושי בשינוים,  במעברים, אי דחית סיפוקים?

הם יכולים להעיד על קושי בעיבוד חושי הגורמים לו לאי נוחות עם הגוף., הוא כל פעם צריך להסתגל מחדש

 

הילד הולך עם גרביים בקיץ?

יתכן ויש לו רגישות יתר בכפות הרגליים משמעות הדבר שלא נוח לו לבוא במגע ישיר עם הרצפה או דשא או חול….., אם זה אינו מפריע לו זו לא סיבה לויכוח.

במקביל הייתי מעסה לו את כפות הרגלים וכן מנסה לחשוף אותו בהסכמתו למקומות שפחות נעים לו .

 

הילד חורט במקום לכתוב או כותב חלש מדי?

יתכן ויש קושי של ויסות כוח בכפות ידיו, כמו כן יתכן קושי באיזור חגורת הכתפיים.

מומלץ לסחוט סמרטוטים, ללוש בצק, לשחק עם קצף גילוח, לנקות חלונות……

 

הילד אוכל מרושל? מלוכלך בפנים? יש לו נזלת ולא מפריע לו?

יתכן ויש לו חוסר רגישות באיזור הפנים, משמע אינו מרגיש את הלכלוך.

רצוי לעשות לו עיסויי פנים.

 

הילד בוכה ומתעצבן שמתיזים לו מים על הפנים?

יתכן ולילד יש רגישות יתר באיזור הפנים, יש להיתיחס על כך בהתאם.

 

הילד אינו מוכן להסתפר, להסתרק, מתעצבן שקוצצים לו ציפורניים?

יתכן ויש לו רגישות יתר הגורמות לו לאי נוחות בזמן שמקוצצים לו ציפורניים או שנוגעים לו בראש.

 

לילד יש בחילות לאחר נסיעה?

יתכן ויש לו רגישות יתר במערכת הוסטיבולרית .

 

הילד מחפש לעשות כל הזמן גלגולים?הוא כל הזמן עם ראש הפוך?

יתכן ויש לו חוסר רגישות במערכת הוסטיבולרית, רצוי לאפשר לו זאת אבל באופן איטי.

 

כל פעם שהילד מושיט את היד מפיל משהו בדרך?

יתכן ולילד יש בעיה של ויסות חושית (אינו מודע לגבולות הגוף) המקשה עליו בתכנון התנועה.

 

הילד אינו יושב לרגע? כל הזמו מעירים לו לשבת בשקט?

יתכן והוא מחפש את הגרייה המוטורית על מנת לחוש את גופו, במקום לבקש ממנו לשבת בשקט יש לתת לו משימות תנועתיות.

 

הילד מוציא קולות? הוא מזמזם כל הזמן? מוחא כפיים?

יתכן ויש לו חוסר רגישות שמיעתית והוא חייב לגרות את עצמו או שמוציא קולות על מנת להרגיע את עצמו במצב של חרדה.

 

הילד נמנע מלצייר?

יתכן ויש לו חולשה בשרירים או חוסר רגישות בכפות הידיים, מומלץ לעסות בצק, לסחוט סמרטוטים, למרוח קצף גילוח על חלון ולשחק עם זה, לתלות עם עטבים סמרטוטים.

 

הילד רץ ודוחף?

יתכן והילד חייב להרגיש את גבולות הגוף, הוא אינו מודע למצב, יתרה מזאת הוא אינו מבין למה כועסים עליו.

 

לילד קשה לעמוד בטור?

יתכן ויש לו רגישות יתר וכל  מגע או דחיפה לא נעימה לו., יתכן והריח מפריע לו או הרעש של האנשים….

 

הילד אינו רוצה לטפס על מתקנים או על סולמות, אינו מעיז בגני שעשועים לשחק ולהשתולל?

יתכן ויש לו רגישות יתר במערכת הוסטיבולרית או בתחושות העמוקות של הגוף (המערכת הפרופיוצפטיבית)

 

לילד קשה  להתעורר, להתארגן בבוקר?

יתכן ויש לילד טונוס שרירים  נמוך או חוסר רגישות במערכת החושים העמוקה.

אני ממליץ על מקפצה ,30-40 קפיצות על משטח רך יעלה את טונוס השרירים ויתן לו הרגשת גוף טובה., ימרכז אותו, צריך לקחת בחשבון שבעת השינה הגוף מתרפה וקשה לו להתחיל פעילות על הבוקר!!.

 

הילד אינו מפסיק לדבר?

יתכן והילד אינו יכול לווסת את עצמו.,

 

הילד בוכה בכל מצב?

יתכן וזה ילד עם רגישות יתר שכל תנועה אינה נוחה לו.

ההורים אומרים כל הזמן שהוא ילד רגיש?

יתכן ויש לו בעיה של ויסות, לא נוח לו עם הגוף שלו בדרך שהוא קולט את העולם, רצוי לעשות לו בדיקה, אבחון של ויסות חושי.בכל מיקרה הילד זקוק למגע ..

 

הילד מתפרץ, יש לו בעיה בדחית סיפוקים, אגרסיבי בהתנהגות?

לפעמים התנהגויות לא מקובלות בחברה הם כתוצאה מבעיה של ויסות, הילד אינו מצליח לוסת את עצמו., אחת מהמערכות העיקריות היא המערכת הוסטיבולרית.

 

הילד מתופף על כל דבר, אוכל עם הידיים, מתקשה בויסות הכוח בכתיבה?

יתכן וזקוק להרגיש את כפות ידיו., היכן גבולות הגוף.

אני ממליץ, לסחוט סמרטוטים במים, לשחק עם בצק, עם חול, לכווצץ כדורים, עטבים.

הילד עייף כל הזמן? 

 קודם כל הייתי ממליץ על בדיקת דם, שנית יתכן וטונוס השרירים שלו נמוך. חייבים לעשות פעילות גופנית מתאימה על מנת לעלות את טונוס השרירים.(מקפצה, הליכה, מדרגות, התקדמויות כמו בעלי חיים.

הילד זורק את עצמו על הרצפה?

 יתכן והוא מחפש מגע חזק., יתכן ויש לו חוסר רגישות לכן המוח רוצה לדעת מה קורה אז הוא זורק את עצמו על הרצפה לחוש את גבולות הגוף

הילד כותב חזק מדי?

יתכן ויש לו חוסר רגישות בכף היד לכן על מנת להרגיש הוא חייב ללחוץ על היד .

 

הילד תזזיתי?

יתכן והוא חסר רגישות, לכן הוא מחפש לנוע כל הזמן., מתקשה לייצב את עצמו במקום בלי לזוז. הוא במצב של נפילה כל הזמן, מצב שאינו דורש שליטה כמו הליכה איטית.

 

הילד מתופף על כל דבר?

יתכן ויש לו חוסר רגישות אז הוא מחפש את המגע כדי לחוש שהאצבעות קיימות(הפעילות אינה במודע מערכת העצבים שלו דורשת עוד).

 

הילד אינו מוכן להשתתף במסיבה בגן או ביום ההולדת?

יתכן ויש לו רגישות שמיעתית (משמע כל הרעש מקשה על תפקודו), כל מקום שיש בו צפיפות יכולל לגרום לו לאי נוחות.

אל תלחיצו אותו!!! כבדו אותו., הרחיקו אותו ממקומות כאלו וחשפו בו לפי הקצב שלו.

 

הילד רוצה ללכת עם שרוול ומכנס ארוך בקיץ?

"למה אתה לבוש כל כך חם בקיץ?"

יתכן ויש לו רגישות יתר בגוף, מאוד לא נעים לו תחושתי לחשוף את גופו. לוקח לו זמן בשינויים, להתרגל.

חשוב  לדעת שכל אחד מרגיש אחרת וצריך לכבד אותו.

 

הילד מחפש את המגע ואת החיבוק כל הזמן?

יתכן ויש לו צורך לחוש את גבולות הגוף.

מומלץ חיבוקי דוב, עיסויים, טרמפולינה, לדחוף, לגרור חפצים.

 

הילד אינו רוצה להתקלח?

יתכן ויש לו רגישות יתר והזרם של המים אינו נעים לו על הגוף.

תאפשרו לו לכוון את הזרם או לעשות  אמבטיה.

 

הילד מתקשה בקריאה?

יתכן ויש לו בעיה במיקוד הראיה (שתי עיניים אינן עובדות בשיתוף)

לפני הכול אני ממליץ בדיקת עיניים כוללת (גם מיקוד ראיה וראיה הקפית….).

 

הילד מרבה לעשות גלגולים?

יתכן וחסר רגישות במערכת הווסטיבולרית.

רצוי לאפשר לו תנועות סיבוביות איטיות.

 

הילד דוחס הרבה אוכל בפה ?

"למה אתה דוחס כל כך הרבה אוכל לפה ? "זה לא מנומס!!!!

יתכן וצמא לגרייה לתוך הפה, תנו לו מאבלים יבשים, פופ וקרן, ביסקוויטים, לחם …..

כמו כן ניתן לעשות לו עיסויים בחלק העליון של הפה בעזרת האגודל או מברשת חשמלית.

 

הילד נושך/מוצץ את החולצה ?

"תפסיק לאכול את החולצה! "

יתכן ויש לו חוסר רגישות בפה או ששרירי הפה חלשים.

רצוי לשתות מקשית, להפעיל את השפתיים, עיסויי פנים, מסטיק לנפח בלונים או לעשות בועות סבון.

 

הילד שמן ?

"תפסיק לאכול ! "

אל תנסו לצמצם את כמויות האוכל  תוסיפו לו 3 פעמים בשבוע 20 דקות של פעילות גופנית ותקבלו את אותה תוצאה של צמצום קלוריות.

בדקו מה הם הרגלי האכילה בבית

 

הילד מריח כל דבר ?

"מה יש לך שאתה מריח כל דבר ? "

יתכן ויש לו חוסר רגישות  במערכת הריח, לכן הוא יחפש לעורר את המערכת

לעומתו מי שרגיש לריחות….. יתכן ויגיב- "זה מסריח"- הוא ימנע להיות או לחבק אנשים בגלל הריח.

בזמן בישול בבית הוא יגיב!!!!

 

הילד עובר מהר מישיבה לשכיבה, נמנע מלצייר או לכתוב ?

יתכן וישנה חולשה בחגורת הכתפיים.

כל פעילות המרחיקה את זרועות מהגוף או כל תרגיל נגד משיכת כדור הארץ תחזק את חגורת הכתפיים.

רצוי לתת הרבה פעילות עם הידיים, בצק, לסחוט סמרטוטים במקלחת…..

 

הילד נמנע מהדבקות, ארגז חול, ללכלך את ידיו ?

יתכן ויש לו רגישות יתר בכפות הידיים, מומלץ לחשוף אותו לחומרים כמו בצק, חול, דבק, פלסטלינה.

 

הילד מרייר ?

"תכניס את הרוק בתוך הפה ! "

יתכן ויש לו חולשה בשרירי הפה או חוסר תחושה , הפתרון ? לשתות מקש , ללעוס מסטיק, עיסויים לתוך הפה.