הפרעות קשב וריכוז-עובדות

הפרעת קשב וריכוז היא כותרת מאוד רחבה הניתנת לילדים. בעיות של קשב וריכוז יכולות להיגרם על ידי סיבות רבות שאינן תמיד תלויות בילד.

בימינו כל מורה/גננת שהילד מעט מפריע או שובב תקבע מיד שלילד יש בעיות של קשב וריכוז וצריך לעשות אבחון .

אף אחד אינו בודק במאה ה-21 האם שיטות הלימוד בישיבה של 45 דקות מול מורה המקריא מהדף מתאימות לדור האינטרנט המחפש גירויים ושינויים מהירים!!!

מורים מתחרים ביניהם למי יש כיתה יותר קשה ולמי יש יותר ילדים שמפריעים ושלוקחים רטלין !

מה יכול לגרום לבעיה של קשב וריכוז?

תנאים סביבתיים: רעש, ריח, צבעים, אור, חושך, מגע ועוד…..

מצבים גופניים:מצב רגשי של הילד באותו רגע כגון כעס, עייפות, מתח, טונוס שרירים נמוך,רגישות יתר או חוסר במערכת שיווי המשקל, חוסר/עודף רגישות במערכות חושים אחרות…..

במידה והילד אובחן עם בעיית קשב וריכוז חשוב לדעת ש:

1. הפרעת קשב לא עוברת בגיל ההתבגרות, אלא החלק ההיפראקטיבי דועך.

2. הפרעת קשב היא תוצאה של תפקוד שונה של המוח ולא פגיעה במוח.

3. הפרעת קשב היא כאמור אורגנית ולא על בסיס רגשי.

4. הפרעת קשב שאינה מטופלת גורמת נזקים משמעותיים לתפקוד בכל התחומים.

5. הפרעת קשב אינה גבולית.

6. אי נוחות עם הגוף (כמו עייפות), בעיות של ויסות חושתי גורמים לבעיות קשב.

7. ניתן לטפל בבעיות קשב באמצעות חיזוק התאום הבין חושי ופעילות גופנית מותאמת.

8. בעיות קשב הן הסימפטום, חייבים לבדוק מה הסיבה.

9. גם אם נטפל בבעיות קשב ברטלין עדיין תישאר ההתמודדות עם הבעיה, לכן גם אם החלטתם לקחת תרופה מומלץ להמשיך לטפל בבעיה.

ניתן להקל   על ידי פעילות גופנית מתאימה, עיצוב התנהגות, גבולות וכללים ברורים.  

אלה  ילדים שחייבים להפעיל אותם כל הזמן !!!

לרוב הם ילדים יצירתיים בעלי יכולות מוטוריות וקוגניטיביות שלא תמיד שיטת לימוד פרונטלית ומונוטונית של הכיתה מתאימה להם.

חשוב לדעת שחלק מהתנהגותם הוא ללא מודעות לכן עונשים וצעקות אינם עוזרים אלה להפך , גורמים להם לפגיעה בדימוי העצמי.