כיצד לעזור לילד ADHD

צד לעזור לילד עם סמנים של ADHD ?

אלה ילדים מוכשרים מאוד, יצירתיים, אוהבים משחק, בעלי דמיון, ספונטאניים ועליזים.
הם נוטים להיות אדיבים, גמישים ואוהבים לעזור, לרוב הם מאוד אוהבים מגע.

על מנת שהחיים איתם מעבר למרתקים יהיו יותר נוחים אני ממליץ:

  1. רצוי להציב להם גבולות קצרים, ברורים ולהיות איתם עקביים.
  2.  לתת להם סדר יום קבוע, ידוע מראש, להשתדל לא לעשות שינויים פתאומיים. 
  3. רצוי להימנע איתם מפעילות או חוגים בהם יש תחרות.
  4.  בעת עשיית שיעורים או כל פעילות הדורשת ריכוז, לאפשר להם אחת לכמה זמן לקום לבצע פעילות מוטורית מתוכננת ולהמשיך (לקפוץ 30-40 פעם, לעלות ולרדת מדרגות).
  5.  יש לתת להם חיזוקים הקשורים למעשה באופן מידי.
  6. לתת להם הוראות פשוטות, ולהמעיט במטלות.
  7.  יש להיזהר מהצפה של גירויים (להמנע מלחשוף אותם למקומות עם מוזיקה רועשת או הומי אנשים או לכל גירוי אחר שאתם יודעים שלא נעים להם) .
  8.  יש לבדוק איזה גירויים  מציקים להם (סוגי ריחות, רעשים, תנועות סיבוביות, אור, סוגי מגע) ולנסות לא לחשוף אותם על מנת לא לגרום להם לאי נוחות.
  9.  לתת להם כלים על מנת לזכור מטלות, לרשום על לוח או על חלון בטוש מחיק.
  10. רצוי ללמד אותם באופן חזותי, הם יותר טובים בכך מאשר בשמיעתי.
  11. רצוי לגעת, לחבק כמה שיותר, על מנת לשפר את תחושות הגוף המאפשרות את הקשב.(גם במצבים של כעס). 
  12. רצוי להרבות במשחק, בפעילות עם דמיון ועם חוקים פשוטים.
  13. רצוי לתת לתת להם ניקוד ולרשום על טבלה כל מטלה שהם מבצעים בהצלחה.
  14.  רצוי ללמדם  בדרך מוחשית.
  15. לאחר הסבר רצוי שהם יחזורו על המטלה.
  16. השתמשו הרבה בחוש הומור.
  17.  חזקו אותם איפה שמתעורר אצלם קושי.
  18. אל תאפשרו לכולם לחנך אותם (סבא-סבתא-דודים…..) 
  19. אלה ילדים הזקוקים לדעת מה עומד לקרות לכן שתפו אותם, תשתדלו לא להפתיע אותם.
  20. שחקו איתם בתנועות סיבוביות איטיות (המערכת הוסטיבולרית הנמצאת בתוך האוזן התיכונה משפיעה על התנהגות, נדנדה, קרוסלה, שינויים של תנוחות הראש).
  21. רצוי להרבות בפעילות גופנית נמרצת, הגוף צמא לתחושות אבל במקביל לאט לאט.
  22. חשוב להבין שחלק מההתנהגויות הן ללא מודעות.
  23. יש לתת להם הרגשה של שייכות, שהם אינם שונים….
  24. חשוב לחשוב היטב לפני ענישה!!!
  25. חשוב לערסל ולהדק אותם בתוך שמיכה, מגבת או שטיח, על מנת לתת להם תחושות גוף!!.
  26. חשוב שלכל פעילות תיהיה התחלה וסוף ברורים.

ניתן לפנות למרסלו לתוכנית מתאימה